onsdag 7 juni 2017

Välbehövligt regn.

Nu har det äntligen regnat en del här, 15 mm. idag och ser ut att regna en del kommande dagar med, det kanske blir en riktig regnsommar i år istället? Den här dagen förra året tog jag mitt premiärdopp. Än har inga tankar på bad infunnit sig i år. Men det hinns väl med.

Jag tror till och med på midsommarkantareller i år, förra året plockades det nästan ingen svamp alls, så nu börjar jag längta efter skogspromenader fyllda med svampplockande. I köksträdgården kommer det förhoppningsvis att börja växa nu, igår planterade jag ut squash och slanggurkor. Jag har inte vågat kolla på hur de ser ut efter dagens regn och blåst, men de ska väl vara skyddade under fiberduken. Har en liten slags äppelgurka på tillväxt inomhus, hoppas på att den snart ska växa till sig så jag vågar att plantera ut den.

På återseende. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar