onsdag 31 maj 2017

Sommarförkylning & fiberbrist.

Det har inte hänt så mycket på trädgårdsfronten sen sist, tyvärr. Igår låg jag fullkomligt däckad i en rejäl förkylning. Idag har jag vaknat och känner mig iallafall något utvilad, men fortfarande fruktansvärt förkyld. Plantering av bönorna får väl avvakta till helgen. Det är för all del ingen brådska. Det tycks ha regnat en del igår kväll också, eller möjligen inatt? Återigen, jag är så tacksam för alla droppar som kommer.

Idag ska jag väl här i min sjukstuga passa på att njuta av sista dagen med fast uppkoppling. När man bor som jag på landet är det tydligen ingen rättighet :(. Masten här i byn stängs av under dagen, så det blir att förlita sig på mobilsurfen i framtiden. Det finns säkert vettiga lösningar därute, men jag har inte engagerat mig. Tänker att över sommaren så kan jag ägna min tid åt vettigare saker än skärmtid. Jag har dock lägsta möjliga mobilsurf, kanske måste öka upp den något?

Tyvärr har jag inte heller 4g just här vid huset. Det finns dock på andra platser i byn. Förstår inte att man inte prioriterar ett vettigt mobilnät, eller åtminstone underhåller den mast som finns så att vi kan ha ADSL (eller fasta telefoner för de som önskar). Något fiber här på landsbygden lär väl inte vara aktuellt ännu.

På återseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar